perjantai 10. heinäkuuta 2015

Kurjenpolvia niin somia

Rakas Puutarhapäiväkirja,


Olen ihastunut Kurjenpolviin. Ne ovat todella kauniita, yksilöllisiä ja runsaita, mutta myös helppohoitoisia ja nopeakasvuisia. Puutarhareissuilla on tänä kesänä tullut vastaan monen monta uutta Kurjenpolvea, kauniiden kukkien lisäksi myös huippuvärisiä lehtien sävyjä. Niiden ja Akileijojen moninaisuus on todella kiehtovaa ja lumoavaa. Nyppykurjenpolven pehmeät lehdet ja Haisukurjenpolven voimakas tuoksu saavat haaveilemaan uusista Kurjenpolvista, unohtamatta kerrottua Kurjenpolvea. 


Sininen ´Johnssonś blue´ ja Verikurjenpolvi ovat oman maan suosikkeja. Ja tällaisen ostin tänään valkoisena eurolla Honkkarin poistoperennahyllystä :)


Tuoksukurjenpolvea on pakko humpsauttaa kädellä ohi kävellessään. Sitä löytyy valkoisena ja punaisena.



Ja tummakurjenpolvi valkoinen on kauniin jylhä kukinnassaan. Tummakurjenpolveakin oikeasti tummaa on haaveissa....


Ihania kukkamuistoja, nämä on otettu jo reilu viikko sitten, mutta innostuksessa sitä vain kuvaa lisää ja edelliset meinaa jäädä arkistoimatta. Teidänkin kukkameriä on ollut ilo ihastella!

 Ja Maanpeittokurjenpolvi kukkii vielä Lilan sävyisenä ruusupenkin reunassa. Siellä On Juhannusruusu kärsinyt pahemman kerran sateista, se ei ehtinyt edes kukkia kunnolla. Nyt alkaa Snow Pawement kukkimaan ja muutama auennut kukka jo huumaa tuoksullaan!

Eilen muuten huomasin, kuinka huumaavalle myös Pikkusydän tuoksuu. Tuli ihan lapsuus mieleen.. 

4 kommenttia:

  1. Todella hienoja kuvia!
    Kyllä uusi kameranne ja linssi on ihan huippu. :)

    VastaaPoista
  2. Mä olen aivan hullaantunut noihin. Nyppykurjenpolvella on ehkä kaunein kasvutapa mitä on. Mä tykkään kaikista niistä, vaikka osa vähän lamoileekin ja rönsistyy välillä.

    VastaaPoista
  3. Kurjenpolvet ovat kyllä ihania, mulla on vain verikurjenpolvi ja tumma kyläkurjenpolvi jota olen yrittänyt varjella reppuruiskumieheltä, sen alku näyttää seljalta kuulemma! Upeita kuvia!

    VastaaPoista
  4. Kurjenpolvet on munkin suosikkeja, kaikki vähän samanlaisia, mutta silti erilaisia. Kauniita jokainen.
    Mulla on tummakurjenpolvea, saat siemeniä syksyllä jos haluat. Se on sitten sellainen, joka leviää reilusti;)

    VastaaPoista